W czym możemy pomóc?

 Komputerowa odsiecz w czasach kwarantanny

Jednym z podstawowych sposobów radzenia sobie z ograniczeniami zawodowymi (i nie tylko) w ostatnich tygodniach jest korzystanie z komputerów i programów do komunikacji online. Tam, gdzie tylko to możliwe przedsiębiorstwa przechodzą na pracę zdalną, uczniowie korzystają z lekcji prowadzonych w formie łączeń wideo, znacznie częściej sięgamy po rozrywkę w sieci, wzrasta sprzedaż sklepów internetowych. Gdyby analogiczna sytuacja związana z kwarantanną w obecnej skali wydarzyła się 20 lat wcześniej, nie pozostałoby nam nic innego, jak tylko oglądanie programów telewizyjnych, słuchanie radia i czytanie książek. O pracy zdalnej mogliby pomyśleć nieliczni.

 

Sprzęt to podstawa

Cała nasza aktywność online, czy też choćby pasywne korzystanie z oferty serwisów internetowych, są możliwe przy przynajmniej podstawowej sprawności sprzętu komputerowego (oczywiście trzeba taki jeszcze podsiadać). I właśnie teraz mamy do czynienia z egzaminem sprawności naszego zaplecza informatycznego. Zapewne problemów nie brakuje. Już samo wydłużone czasowo korzystanie z kilkuletniego komputera może stanowić dla niego duży wysiłek. Kumulowanie się plików tymczasowych, fizycznie zanieczyszczenia kurzem, zbyt słaby procesor, brak nowych wersji programów i wiele innych okoliczności może skutecznie ograniczać naszą swobodę w pracy zdalnej czy prywatnym użytkowaniu sprzętu.

 

Pełna zdolność do pracy zdalnej

Nie każdy komputer, nawet o dobrych parametrach działania, jest przygotowany do wykonywania pracy zdalnej. Z drugiej strony dostosowanie go do takiego trybu działania nie jest jakimś karkołomnym zadaniem, ale należy wykonać je fachowo. Samodzielne przystosowanie komputera do działania online niesie ze sobą ryzyko zainstalowania szkodliwych plików. Aby tego uniknąć i zachować maksymalne bezpieczeństwo, zawsze możecie się zwrócić do nas. Określcie swoje wymagania, rodzaj materiałów, które opracowujecie, typ komunikatora wymagany przez pracodawcę i zlećcie adaptację swojego sprzętu naszemu informatykowi.

 

Warto w tym miejscu zwrócić uwagę na rozwiązania systemowe, mające na celu wsparcie dla nauczycieli oraz uczniów. W ramach programu uruchomionego przez Centrum Projektów Polska Cyfrowa zabezpieczono kwotę 186 mln złotych na zakup laptopów do nauki online. Więcej na ten temat dowiecie się na stronie: https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/180-milionow-zlotych-na-laptopy-dla-uczniow-i-nauczycieli. Natomiast serwis my możemy zapewnić Wam możliwość nabycia tych urządzeń, które pozwolą Wam na w pełni sprawne prowadzenie nauczania zdalnego.

 

Komputer pod indywidualne wymagania

Większość z nas korzysta z fabrycznie wyprodukowanych standardowych komputerów. Niektórzy jednak stawiają komputerom wyższe wymagania na ogół związane z wykonywaną pracą. Mamy tu na myśli sprzęt o większej mocy obliczeniowej oraz wyposażony w specjalistyczne oprogramowanie. Na takie zadania i oczekiwania odpowiedzią są indywidualnie składane komputery przez naszych specjalistów. W porozumieniu z klientem budujemy sprzęt o unikalnych cechach, który odznacza się wysoką sprawnością i wydajnością oraz możliwością dalszego rozwoju. Jeżeli nie jesteście teraz w stanie korzystać z profesjonalnego komputera w miejscu pracy, pomożemy Wam w stworzeniu takiego narzędzia.

 

Drugie życie Twojego komputera

Większość bieżących ograniczeń w funkcjonowaniu komputera to dość proste problemy. Najlepszym wyjściem jest całościowe ich rozwiązanie wg znanej maksymy – raz, a dobrze. To zadanie dla zorientowanego informatyka, który dostrzeże wszelkie, także niezgłoszone przez użytkownika, dysfunkcje. Jak najbardziej rewitalizację Waszego komputera możecie zlecić w serwisie CKZ. Przeprowadzimy jego przegląd, usuniemy zbędne pliki (w tym też i te szkodliwe), wgramy potrzebne programy w ich bezpłatnej formie, zasugerujemy doposażenie komputera w inne niezbędne obecnie oprogramowania oraz urządzenia peryferyjne. Z dużym prawdopodobieństwem Wasz sprzęt zacznie pracować, jak niemal nowy tuż po zakupie.

 

Serwis zdalny do usług

Eksploatacja sprzętu komputerowego stale wymaga nadzoru czy usuwania usterek sieci wewnętrznych lub pojedynczych urządzeń IT. Na szczęście obecna infrastruktura i łącza pozwalają na takie działanie bez opuszczania biura. Możliwe jest zarówno reagowanie serwisowe w odniesieniu do kompleksowych systemów, jak i pomoc w diagnostyce i usunięciu usterek pojedynczych komputerów. W praktyce duża część działań realizowanych aktualnie przez nas ma właśnie charakter zdalny.

Jednocześnie prowadzimy stałą obsługę klientów w naszym serwisie od poniedziałku do piątku w godzinach 09.00-18.00. Masz pytania? Na wszystkie odpowiemy z Ewą Piekart: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel: 501-387-314.