Misja „Odzyskać dane”

Misja „Odzyskać dane” 

Z odzyskiwaniem danych sytuacja jest nieco podobna, jak z reanimowaniem pacjenta. Doświadczony i świadomy konsekwencji ekspert jest w stanie wyprowadzić poszkodowanego z kryzysu, natomiast ktoś bez właściwej wiedzy oraz kierujący się emocjami tylko pogorszy sytuację. Jak możecie się domyśleć, misja odzyskiwania danych to zadanie nie dla każdego. Niestety w wielu firmach brakuje podstawowej świadomości, że zniknięcie danych to poważne wyzwanie, a częstokroć próba ich odzyskania może być podjęta tylko raz.

Informatyk biurowy nie jest od wszystkiego.

W przypadku utraty danych należy wiedzieć, co robić oraz czego nie robić. I tutaj pierwsza generalna zasada – gdy tylko dojdzie to zauważenia utraty danych, nie należy podejmować żadnych doraźnych działań na własną rękę. Jak najbardziej wymagane jest powiadomienie firmowego informatyka. Jego rolą jest ocena czy doszło do utraty danych, czy też może użytkownik nie ma do tych danych dostępu lub są one dla niego niewidoczne z innych przyczyn. Warto zwrócić uwagę, że to do informatyka należy rozstrzygnięcie, jak postępować. Jeśli faktycznie doszło do utraty danych, najbardziej odpowiednim przeciwdziałaniem tej sytuacji będzie zlecenie ich odzyskania wyspecjalizowanemu serwisowi.  

 

Dlaczego serwis?

Odzyskiwanie danych to dość pracochłonny proces. Przystąpienie do takich prac przez niedoświadczonego informatyka może skutkować całkowitą lub częściową utratą danych czy też ich zamazaniem. Optymalnym rozwiązaniem jest korzystanie z usług serwisu IT. Specjaliści już na starcie będą wiedzieć, z jakich serwerów i oprogramowań korzysta klient, gdzie gromadzone są dane oraz (co bardzo ważne), gdzie przechowywane są kopie zapasowe.

 

Szkodliwe nawyki, przyzwyczajenia, mity.

Utrata danych dość często ma związek z błędami w obsłudze. Dlatego tak istotne jest odpowiednie instruowanie i szkolenie pracowników odnośnie zasad postępowania w przypadku, gdy wg ich oceny dochodzi do zniknięcia danych. Jak wspomniano informatycy z marszu nie są w stanie dotrzeć do danych, które właśnie utracono. I tu ważna kwestia – wielu, szczególnie młodych informatyków – lubi wyzwania, lecz ich zapał może wyrządzić więcej szkód niż pożytku. Ważne jest zachowanie opanowania i adekwatne określenie istoty problemu, a nie podejmowanie prób jego pospiesznego rozwiązania. Istnieją też stereotypowe poglądy, iż np. serwery NAS czy też macierze RAID to niezniszczalne nośniki danych, podczas gdy są to jedynie bardziej trwałe, lecz także w jakiejś mierze awaryjne elementy infrastruktury IT. W przypadku awarii dysków pojawia się pokusa ich demontażu. To także ryzykowne działanie. Pamiętajmy, że gdy dojdzie do awarii, skasowania danych lub utraty plików z jakiegokolwiek powodu, najlepiej wyłączyć urządzenie, nic nie robić i niezwłocznie skonsultować się z wyspecjalizowanym serwisem.

 

Antidotum na utratę danych to…

…kopie zapasowe. Niestety to proste, ekonomiczne i niezmiernie skuteczne działanie jest lekceważone w wielu firmach. Niewielki wydatek na dodatkowe dyski oraz nawyk cyklicznego zgrywania danych jest doskonałą metodą ochrony danych przed ich utratą. Takie działanie również można powierzyć zewnętrznemu serwisowi. Kompetentny specjalista zajmie się wówczas prawidłowym kopiowaniem danych, ich skatalogowaniem oraz zadba o ich bezpieczeństwo.

We wszelkich kwestiach związanych z ochroną trwałości danych możecie konsultować się z serwisem CKZ. Jesteśmy gotowi nie tylko do działań interwencyjnych, lecz także do przeszkolenia personelu oraz stworzenia systemu generowania i gromadzenia kopii zapasowych. Zachęcamy do kontaktu!

  601 075 076

Telefon

Administracja biuro@ckz.pl
tel. 697 777 687

Dział Handlowy: ewa.piekart@ckz.pl  tel. 501 387 314

Dział Serwisu: serwis@ckz.pl
tel. 601 075 076 

Lokalizacja

Biuro, sklep i serwis komputerowy
Warszawa, ul. J. Kochanowskiego 23
Dojazd i lokalizacja

Godziny otwarcia:
Pn-Pt. 9:00-18:00